U bent hier
Tonnagebeperking
Het doorgaand zwaar vervoer uit het centrum van Meerhout bannen was iets dat alle partijen bij elke verkiezing beloofde aan de kiezer. Loze beloftes, zo bleek elke keer weer. Na de coalitiewissel en met N-VA aan zet, werd dit gerealiseerd. Maar omdat het de N110, een gewestweg, betrof, moest Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) haar fiat geven. AWV besliste dat er bijkomende ontmoedigingsmaatregelen moesten genomen worden om het doorgaand verkeer dat niet in aanmerking kwam met de tonnagebeperking (auto’s, bestelwagens, ...) te ontmoedigen om zich snel door Meerhout naar de opritten van de E313 te begeven. Die ontmoedigingsmaatregel was het invoeren van de zone 30. Het doorgaand personenverkeer werd op die manier de tijd die men wint met door Meerhout te rijden ontnomen. Tonnagebeperking op een gewestweg is geen evidentie. N-VA PLUS is dan ook zeer tevreden met deze realisatie. Na meerdere legislaturen van beloftes maar geen resultaat door alle partijen, is de tonnagebeperking een feit met een veiliger en leefbaarder Meerhout voor schoolgaande kinderen, fietsers en voetgangers tot gevolg. N-VA PLUS is mans genoeg om een genomen beslissing aan te passen wanneer deze niet het gewenste resultaat geeft. Door deze aanpassing kan zo het gewenste resultaat alsnog worden bekomen. N-VA PLUS is voorstander van een versterking van de democratie en meer inspraak voor de burger in het beleid. Indien blijkt dat na een volksbevraging waarvan het resultaat bindend is en gevolgd moet worden de zone 30 moet veranderen, zoals bijvoorbeeld kortere stroken, zal N-VA PLUS de zone 30 aanpassen