Aanvullend agendapunt voor de gemeenteraad van 22 maart 2021

Op 10 maart 2021, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Vanwege raadslid Van Dooren Paul van de N-VA fractie

Titel Agendapunt

Sluikstorten, heeft het gemeentebestuur geen voorbeeldfunctie.

Toelichting

Het gemeentebestuur heeft meermaals verklaard om actie te ondernemen tegen sluikstorten. Dient het gemeentebestuur daar dan zelf niet het voortouw te nemen. Dient de verantwoordelijk schepen zijn ambtenaren niet in te lichten over het beleid aangaande de genomen beslissingen. De schadelijk toestand ter hoogte van Genepas tart toch alle verbeelding.

Heeft de verantwoordelijk schepen zijn ambtenaren wel onder controle. Tal van vragen komen op na het zien van deze ONTOELAATBARE toestand.

Foto’s worden bijgevoegd als bewijs.

Voorstel van beslissing

1. De N-VA fractie vraagt aan de gemeenteraad het bestuur de opdracht aan de verantwoordelijke schepen, de betrokken aannemer aansprakelijk te stellen voor zijn daden. (Sluikstorten)

2. De N-VA fractie vraagt aan de gemeenteraad de opdracht te geven een onderzoek in te stellen op kosten van de vervuiler, wat de gevolgen zijn voor het milieu in deze zonevreemde zone.

3. De N-VA Fractie vraagt aan de gemeenteraad de opdracht te geven klacht neer te leggen tegen onbekenden of indien de vervuiler bekend is tegen de vervuiler.

4. N-VA Fractie vraagt aan de gemeenteraad de opdracht te geven de verantwoordelijk schepen zijn taak serieus nemen.

Hoe waardevol vond je dit artikel?