Geschenkjes van de Vlaamse ministers onder de Meerhoutse Kerstboom.

Op 25 december 2019
Vlaamse minister leggen geschenkjes onder Meerhoutse kerstboom

Net voor de kerstvakantie gaven 3 Vlaamse ministers nog een geschenk aan Meerhout in de vorm van subsidies.

Iedereen in Meerhout moet van de natuur kunnen genieten. Met een vispaaiplaats en het herstel van het Broekbos in het natuurgebied Bels Broek en Heide, verhoogt Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir mee de leefbaarheid in onze gemeente voor mens en dier.

Natuurpunt krijgt hiervoor een subsidie van € 46.766,50.

Met deze investering zet minister Demir haar doelstelling om Vlaanderen groener te maken kracht bij. “Natuur biedt een oplossing voor vele noden in onze samenleving. Meer en beter natuur is niet alleen nodig voor de natuur op zich, maar ook voor andere maatschappelijke doelen, zoals de strijd tegen klimaatverandering, voor het maatschappelijk welzijn en voor de gezondheid van de Vlamingen” aldus minister van omgeving Demir.

Vlaams minister van Wonen, Matthias Diependaele, maakt € 12.432.352,44 vrij om het lokaal woonbeleid in Antwerpse gemeenten te ondersteunen en hen te stimuleren samen te werken.

“Ik ben heel blij dat 67 gemeenten in de provincie Antwerpen de krachten bundelen in 14 verschillende samenwerkingsprojecten voor wonen. Met deze subsidie geven we deze gemeenten een extra financieel duwtje in de rug om het lokaal woonbeleid vorm te geven”

Concreet krijgt de intergemeentelijke samenwerking Meerhout, Geel, Laakdal, Heist-op-den-Berg, Herselt en Hulshout € 927.617 ter ondersteuning en om ter stimulatie van deze samenwerking.

Ook Vlaams minister van Onderwijs, Ben Weyts investeert in Meerhout.

105 Miljoen Euro geeft hij aan 185 Scholenbouwprojecten, waarvan de Gemeentelijke Basisschool De Duizendpoot € 1.000.000 krijgt.

“Wie inzet op de kwaliteit van ons onderwijs, moet ook inzetten op de infrastructuur van ons onderwijs” zegt Ben Weyts “ ik ben blij dat ik vlak voor de Kerst nog goed nieuws kan brengen aan deze 185 scholen, verspreid over heel Vlaanderen”

Onze mandatarissen zijn dan ook heel verheugd met de extra’s voor ons Meerhout, tenslotte dragen we onderwijs, natuur en woonbeleid hoog in het vaandel!

Hoe waardevol vond je dit artikel?