Zwerfvuil op de Markt, onze mandatarissen zetten er de schouders onder!

Op 9 december 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad
Paul Van Dooren en Walter Verbraeken ruimen zwerfvuil

Gemeenteraadsleden Paul Van Dooren en Walter Verbraeken schieten zelf in actie op het marktplein!

Met een agendapunt en enkele mondelinge vragen op verschillende gemeenteraden van de voorbije maanden, brachten onze mandatarissen het probleem van zwerfvuil op de markt onder de aandacht van de bevoegde schepen. De vraag om vuilnisbakken , desnoods tijdelijk, op strategische plaatsen op te stellen, viel steeds in dovemansoren.

Schepen Hannes argumenteerde dat hij rekende op het gezond verstand van de mensen, wat in principe ook zo zou moeten zijn, maar helaas niet voor iedereen het geval is.

Intussen haalt de schepen aan dat men werkt rond een vuilnisbakkenplan. Maar dit laat op zich wachten en geeft geen snelle oplossing voor ons mooi marktplein.

Als aan de mensen, verantwoordelijk voor het ledigen van de vuilbakken , de vraag zou worden gesteld naar de intensiteit van de inhoud ervan,  zouden er  geen kosten moeten gemaakt worden voor een vuilnisbakkenplan en weet men uit eerste hand waar men moet bijsturen.

We stellen echter vast dat de schepen halsstarrig weigert medewerking te geven om een zwerfvuilarm plein te bekomen. Vraag is waarom ? Omdat de vraag vanuit de oppositie komt ?

Intussen werpt het probleem een smet op de uitstraling van onze prachtige Markt en is het als Meerhoutenaar pijnlijk vast te moeten stellen dat dit probleem niet enkel een probleem van de Meerhoutenaar is , maar ook zichtbaar is voor de vele passanten in het hart van ons dorp….een schande !

Hoe waardevol vond je dit artikel?